Thursday 24 January 2013

terlalu rawak.

Sakit mata ni ha... tapi still rasa nak type type type

bismillah...

orang kata, dunia ni dah tua, bumi ni dah tua,
bila nak dekat kiamat, manusia yg ada kat bumi lawa lawa & cun melecun~
dan bila kiamat dah nak dekat, hmm mulalah manusia semakin jahil dan alpa.

umurku kini 17 tahun. semakin meng-hello ke umur 18 pada bulan hadapan.
 bulan januari yg kosong~koson oo oong~ ni aku isikan dengan aktiviti kerja di kay eff see sebagai cashier yg baik hati (muntah sikit :P)

masuk pekerjaan di KFC kali ni, ini merupakan kali ketiga aku mencari wang dengan hasil keringat aku sendiri... cewah
aku semakin membesar, begitu juga dgn semua rakan2 & para pembaca blog yg sudi membaca (eh)

aku ni seorang yg terlalu jujur ( ada time lah, bukan selalu, bukan kadang2 haha. )
aku arap aku dapat meminimumkan sifat terlalu jujur aku di ruangan ini.

Bismillah sekali lagi..

semakin aku membesar, semakin banyak ilmu yang memenuhi dada,
semakin banyak pengalaman yang tersemat di ingatan,
semakin ramai orang yang pernah aku berjumpa.

*****************************************************************************

tak ada perkataan yang dapat aku gunakan untuk menggambarkan betapa bersyukurnya aku dapat bekerja di KFC.
suasana kerja yang melibatkan layanan2 buat customers membuatkan aku asyik.
teman2 sekerja yg sekepala & lucu orangnya membuatkan pekerjaan yg memenatkan jadi mudah & lancar.
Managers yg baik hati, aku sgt Alhamdulillah.

*********************************************************************************

di balik saat2 yg bergelumang dgan pekerjaan di KFC, aku mengambil masa untuk beristirahat & berfikir.
aku menyoal diriku " adakah pekerjaan ini yang aku mahukan? sudah hampir sebulan aku di sini... adakan meneruskan pekerjaan ini adlh perkara yg sepatutnya aku lakukan? zzz "


1: aku memerlukan simpanan 1000 ringgit untuk setiap bulan.
2: aku ingin shift kerja yg agak tetap ( tak ade shift balik tengah pagi )
3: baju kenalah tutup aurat kan? (terlalu byk pkerja yg kena expose butt zzz )
4:

esok esok saya sambung :) *jk*
Assalammualaikum warrahmatullah wb

NurIndah x

No comments:

Post a Comment